zondag 11 april 2010

Rotterdam

De eerste échte marathon-ervaring: vanaf de eerste tot de laatste km het gevoel gehad dat ik het in de hand had. De laatste 5 kilometers waren de snelste van mijn marathon. Daardoor heb ik naar het einde toe een massa strompelende lopers ingehaald. Publiek in Rotterdam was massaal en uitzinnig. Sublieme organisatie. Marathon lopen kan dus echt genieten zijn.

Nochtans besef ik maar al te goed dat het anders had kunnen uitdraaien met de tendinitis op het einde van mijn voorbereiding: nog wat werk aan de winkel dus, voor de kine. Ik kan er alleen maar de juiste conclusies uit trekken: om een goede marathon te lopen, moet je kilometers trainen. Veel dank aan mijn persoonlijke begeleider, de Jan (die trouwens vandaag in Milaan ook een prachtprestatie wegzette: 3 u 14 op 58-jarige leeftijd; doe maar na!)

En nu recupereren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten