woensdag 7 april 2010

Het is JA

Net terug van de sportarts. Een kinesist waar ik in behandeling was geweest had me die gisteren aangeraden. Na wat facebook-adviezen, had ik 1 cruciale vraag aan mijnheer doktoor: mag ik zondag starten in Rotterdam ? De sporarts twijfelde niet: Zeker starten ! Hij kon me niet beloven of ik de 42.195 kon volmaken.
Dat vraagt om verduidelijking: deze jongen kampt met een tendinitis van de hamstring-aanhechters. De onderste pezekes van mijn achterbilspieren zijn dus wat ontstoken. Ne goeie ontstekingsremmer, nog een shokwaveke van de kine en af en toe een blokske ijs, gaan mij aan de start brengen op de Coolsingel in Rotterdam. Waarschijnlijk is die ontsteking niet weg tegen zondag waardoor er terug pijn zal opsteken tijdens de marathon; als die pijn te verdragen is, mag ik verder lopen. Als de pijn onhoudbaar wordt, zal ik vanzelf wel stoppen en neem ik best een metroke richting aankomst, dixit den doktoor...
Wat me gerustelde is dat ik door te lopen de onsteking niet spectaculair zal verergeren (in 't geval van een verrekking zou dat bv. anders liggen). Na de marathon zal ik in ieder geval best nog even rustig aan doen en wat kine krijgen.
Mogelijke oorzaak van heel die cirque is een onevenwicht tussen quadriceps en hamstrings (lees: sterkere quadriceps en slappe hamstrings) waardoor mijn bekken kantelt en er spanning ontstaat op de hamstrings. Dat moet de kine later uitklaren en oplossen.
Ondertussen mocht ik genieten van een heel rustig duurloopje van 9 km en vervolgens ... koolhydraten. 3 pannenkoeken en nog 2 rijstwafels. Heerlijk na enkele dagen van ontbering i.k.v. het Saltin-dieet. Ik tel af naar zondag !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten