zondag 18 oktober 2009

Amsterdam, een nieuw PR

Voila, bij deze is mijn marathon-aantal verdubbeld... Nog even wachten op de precieze tijd maar ik hoop dat het net onder de 3u29 zal zijn. Zelfs met mijn Garmin heb ik geen juiste tijd. Gewoon vergeten voor de start naar satellieten te zoeken. Twee minuten voor het startschot schiet me te binnen dat ik dat nog moest doen. En die 2 volstonden niet om operationeel te zijn. Stress voor de marathon! Vertrokken dus met "zoek satellieten" op mijn Garmin. Gelukkig waren we het prachtige olympisch stadion nog niet uit toen hij ze gevonden had, de smeerlap. Memorabel vertrek en dito aankomst in dat stadion, unieke sfeer! Marathon zelf had alles wat je kan verwachten: mooi parcours, sfeer, prachtig weer, af toe een Hollands draaiorgel, veel AA en bananen... Voor supporters ook ideaal: via metro kunnen ze meermaals opduiken; deed deugd. Vertrokken met de pacers van 3u30. Na 15 km heb ik ze achtergelaten; genoeg voorsprong opgebouwd om tegen een haag even een plaspauze te kunnen houden en terug aangepikt. Voelde me goed en kon ze terug achterlaten. Na km 37 kreeg ik een stevige dip (die met z'n hamer) en moest tempo laten zakken. Effe schrikken toen op km 40 die pacers van de 3u30 ineens terug op mijn hielen zaten. Gelukkig kon ik toen terug herpakken zodat ik samen met hen het stadion terug kon binnen lopen, alwaar mijn vrouwke me vanop de tribune toejuichte.
Nadien een massageke van een Amsterdamse die er toch even in slaagde de vinger op enkele zere plekken te leggen...

op naar de halve van Kasterlee !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten