maandag 16 november 2009

Kasterlee, the day after

Zondagmorgen, 08.00 u: een boterham met confituur, een banaan en een blik op de buienradar: regen tot 10.00 u en nadien opnieuw regen vanaf 10.30u Vertrek in Kasterlee om 10 u ... Ik besloot niet te vroeg te vertrekken want opwarmen in de regen heeft weinig zin. 09.30 u kwam ik toe: pijpestelen op de eerste parkig die volzet is. Een parking verder, besloot ik in mijn auto te blijven wachten tot het echt niet langer kon of tot het stopte met regenen. Om 09.45 u kon het echt niet langer, vlug een regenponcho en mijn Kastels pompoenenpet op en al joggend naar de start; beperkte opwarming dus. Die poncho en de massa aan de start hielden me echter goed warm. Als bij wonder stopte het bovendien met regenenen. Stipte start: getuigt van een puike organisatie. Kou krijgen kon dus niet meer. Mijn startplaats bij de eerste 100 bespaarde me inhaalwerk in de eerste kilometers. Op enkele te snel gestarte ALV-ers na... Mijn 2 eerste kilometers aan 4.00 waren voldoende om een goed zicht op de omloop te hebben. Dat was nodig om de diepste plassen te kunnen mijden. De wind en hellingen daarentegen waren onvermijdbaar ! Het is een zwaar parcours met flink wat kuitenbijters. Tijdens de wedstrijd af en toe een beetje regen, maar niet genoeg om nat te worden. Een heerlijk tempo kunnen houden, veel inhalen en nauwelijks ingehaald worden, zalig lopen. Een flinke eindspurt leverde bovendien een mooie eindtijd en een PR: 1:28:32. Amper 15 minuten na de Jef ... Een marathon lijkt een ideale voorbereiding op een wedstrijd als deze.
't Seizoen zit er ongeveer op. Het plannen maken voor 2010 kan beginnen en ondertussen de conditie wat op peil houden bij de zondagslopers: mooie vooruitzichten...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten